22.01

Клучни фактори за проценка на инвестициите во софтвер

Инвестициите во софтверот кај мали и средни претпријатија

Инвестициите во софтверот и натаму се вклучени во буџетите на малите и средни практики (МСП). За 2019 година, 28% од СМП кои одговориле на Истражувањето за глобални SMP на МФС се обврзани да инвестираат 10% или повеќе од приходите од нивната фирма за технологија. Од 28%, 6% ќе посветат повеќе од 20% од своите приходи за ажурирање на технологијата на нивната фирма. Ова ја потенцира важноста на ажурирани и оптимизирани технолошки решенија за да се овозможи глобалната заедница на SMP да остане пред кривата.

Изнаоѓање на соодветна платформа

Додека инвестирањето во технологија е важно за малите и средни претпријатија, процесот на истражување може да биде застрашувачки. СМП се соочуваат со широк избор кога размислуваат за нови технолошки платформи и изнаоѓање на соодветна платформа што се усогласува со деловната стратегија на нивната фирма е тешко да се направи на буџет.

Првичниот чекор што МСП може да го преземат во текот на нивниот процес на евалуација е да ги разберат нивните тековни кориснички потреби и идните потреби на практиката. Откако ќе се разберат потребите на практиката, фирмата може да побара од продавачите понуди и предлози. Над знаење за финансиските обврски потребни за купување и надградба на софтвер им овозможува на малите и средни претпријатија ефикасно да ги оценуваат опциите на продавачот.

СМП комитетот, преку една од своите работни групи, состави пет-чекор процес на проценка на инвестицијата на софтвер за МСП:

 1. Оценете ја историјата на деловноста и угледот на добавувачите. Да се разгледа:

Конзистентност на сопственост и постар тим за управување, доколку се достапни такви информации. Оценете го искуството и стручноста на нејзините тековни високи директори.
Како софтверот ги исполнува очекувањата и дали визијата на снабдувачот е конзистентна, отколку реактивна и постојано.
Забележителен успех и профитабилност на снабдувачот, вклучително и дали е воспоставен снабдувач на својот пазар.
Инвестицијата на снабдувачот во истражување и развој како процент од приходите во текот на изминатите неколку години за да процени дали е во пораст или надолен тренд.
Барање на добавувачот за неговиот иден план за развој на производи.
Подготвеност и план за реакција на снабдувачот за прашања како што се компјутерска безбедност и заштита на податоци.

2. Оценете ја компатабилноста на технологиите што доаѓаат со софтверот. Да се разгледа:

Компатибилност со стандардната технологија во индустријата, како што се оперативните системи и базите на податоци на Microsoft. Која е доминантната платформа во локалната надлежност?
Дополнителна инсталација на софтвер за извршување на избраниот софтвер. Дополнителната инсталација може да значи дополнителни трошоци.
Приспособливост на производите и специфични побарувања во индустријата, доколку е применливо.
Ако прилагодувањето на софтверот е достапно без стручна помош; процесот на надградба може да влијае на конфигурациите во иднина.
Евалуација на прашањето за компатибилност на софтверот и хардверот со други корисници од различните оддели во фирмата, како и со другите клучни засегнати страни надворешни на фирмата.


3. Оценете ги опциите за обука и поддршка. Да се разгледа:

Препорачана програма за обука на снабдувачот (дали е преку училница, веб-базирана, обука преку Интернет, само-чекор и сл.).
Јазикот на тимот за поддршка.
Доколку е достапна техничка поддршка надвор од вообичаени часови или празници, и доколку поддршката се ракува електронски или на телефон.
Просечно време на одговор на снабдувачот. Откријте го бројот на луѓе кои ја даваат поддршката и нивното искуство со софтверот.
Размислете за периодот на прелетување и обемот на почетната техничка поддршка.
Препорачан план за спроведување на снабдувачот за нови клиенти.


4. Прегледајте го буџетот и проценете ги трошоците и условите на договорот. Ова ќе треба да биде во согласност со среднорочните и долгорочните стратегии на фирмата. Да се разгледа:

Адекватност на буџетот, вклучително и распределување за проценка на компјутерски ризик и неопходна обука за работа со ИТ системот.
Трошоци за инсталација на софтвер.
Тековни трошоци за одржување на софтвер и трошоци за осигурување.
Идни трошоци за подобрување, ако не и во договорот за одржување.
Хардвер и сродни трошоци за инфраструктура.
Цената на внатрешните ресурси што ќе треба да се посвети на имплементација, обука и постојана внатрешна поддршка.
Рекорд на снабдувачот за зголемување на цената на одржувањето.
Оправданост за набавка преку анализа на трошоците и придобивките; Размислете за веројатната цена по корисник во текот на првите неколку години.
Дали надградбите ќе бидат достапни со минимална цена, и навремено.


5. Оценете ги препораките и референците. Да се разгледа:

Барајќи најмалку три референци на клиенти за да дознаете за нивното искуство со снабдувачот.
Доколку е потребно, да се побараат референци за предложените консултанти за спроведување.
Барање мрежа од врсници за приказни за нивното искуство со снабдувачот.
Отворена дискусија со неодамнешен клиент на снабдувачот со примена на слична технологија.
Искуство на други корисници во однос на компатибилноста и флексибилноста со користење на производот на добавувачот.
Поддршка на организацијата членка

Неодамна, Јужноафриканскиот институт за овластени сметководители (SAICA) објави софтвер за упатства за мали и средни претпријатија, кој главно се занимава со производство и сметководство на сметки. СМП може да го најдат делот.

Превзено од IFAC